Sunday 20 October 2013

Cara Mengatasi Kucing Yang Dalam Keadaan Stress

Jangan ingat hanya manusia sahaja yang mengalami keadaan stress, tetapi kucing juga turut mengalami perasaan yang sama. Walau bagaimanapun, kita adakalanya tidak mengetahui bagaimanakah cara haiwan ini mempamerkan perasaan mereka apabila tertekan dengan sesuatu situasi. Updates News akan berkongsi dengan anda tentang cara bagaimana untuk mengetahui dan mengatasi kucing yang mengalami stress.



Kucing adalah haiwan peliharaan yang sangat comel, tetapi mereka juga boleh stres. Walaupun kucing suka menikmati waktunya sendiri, binatang peliharaan ini akan menunjukkan gejala ini ketika ia sedang stress:

    1.  Agresif terhadap manusia atau haiwan lain
    2.  Bersembunyi
    3.  Nafsu makan menurun
    4.  Kencing merata-rata
Jadi apakah penyebab kucing stress? Perpindahan rumah atau adanya binatang peliharaan yang baru adalah beberapa sebab menyebabkan kucing stress. Untuk mengatasinya, beri mainan pada kucing ketika anda sedang keluar. Kemudian cuba luangkan waktu untuk bermain dengan kucing anda setiap hari.

Binatang peliharaan yang stress boleh juga membuat pemilik ikut stress juga. Jadi cubalah untuk selalu membahagiakan binatang kesayangan anda di rumah.

No comments:

Post a Comment