Thursday 2 January 2014

Akibat Tak Tutup Aurat Di Facebook, Roh Gadis Tidak Tenang




Ini realiti yang berlaku sejak adanya laman sosial Facebook. Maaf, aku terpaksa menutup semua link yang gambar yang berkaitan dengan Arwah. Semua orang boleh baca, apa yang ada dalam gambar di atas.

 Seorang gadis yang dahulunya meletakkan gambar2 hotnya yang tidak menutup aurat di akaun facebooknya.

Yelah, mana ada manusia yang tahu bila ajalnya akan tiba. Bila dah jadi macam ini, nak menyesal tak berguna lagi. Gambar-gambar yang terdedah aurat masih lagi dapat di lihat orang orang lain dan dosanya mengalir walaupon arwah sudah tiada. Nauzubillah….mintak dijauhkan Allah…

Pengguna facebook diluar sana perlu beringat-ingat. Nak jadi hot di kalangan rakan-rakan facebook korang bukan ini caranya. Kalo nak letak gambar dalam tu boleh, tetapi biarlah gambar yang menutup aurat. Supaya apabila perkara yang tidak di ingini berlaku, kita boleh pergi dengan tenang.

Suatu ketika dahulu, pernah berlaku kes menyihir gambar melalui gambar di Facebook. Untuk mengelak perkara sihir berlaku, jangan lupa amalkan Bacaan Mathurat setiap pagi dan petang. Aku pesan je kat orang, kadang2 aku pon terlupa dan terleka dengan kesibukkan dunia.

Share kepada rakan-rakan anda, supaya perkara macam ini tidak berlaku lagi. Kadang-kadang aku pernah dengar, “Kubur lain2, dosa pahala aku yang tanggung!!”. Bukan main lantang lagi bersuara, ingat ye saudara, saudara mati nanti, orang lain yang tlg menguruskan jenazah saudara, orang lain yang mengebumikan saudara.

No comments:

Post a Comment